вторник, 24 марта 2020 г.

Програма із зарубіжної літератури (ІІ курс)


ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ


1.Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї».

2.Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

3.Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. 4.Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження.

Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору


5.Ренесанс в Англії: здобутки й представники.Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії В. Шекспіра. «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ).
6.В. Шекспір «Гамлет». «Чи бути, чи не бути?»: філософська проблематика трагедії

Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. 7. РМ. Гамлет – вічний образ світової літератури.

8.Контрольна робота за темами: «ВСТУП
ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ», «ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ».
 (Тематичне оцінювання)
(ТЛ) Міф, епічна поема, вічний образ, трагедія.
(ЛК) Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва.
(УС) Українські переклади творів. Уплив літератури античності й Відродження на українську літературу. Гомерівські, дантівські й  шекспірівські мотиви у творчості українських поетів.
(ЕК) Порівняння образів, оригіналу й перекладу (фрагментів – за умови володіння учнями іноземною мовою).
(МЗ) Історія, художня культура.



ПРОЗА Й ПОЕЗІЯ ПІЗНЬОГО РОМАНТИЗМУ ТА ПЕРЕХОДУ ДО РЕАЛІЗМУ XIX СТ.




9.Специфіка переходу від романтизму до реалізму.
Романтизм у Німеччині.
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму: віхи мистецького шляху.

Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».

Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. 

10.Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. 11.Лірика Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). Художня довершеність творів. 
12.Розвиток романтизму в США, видатні представники. Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. 13.Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави».

Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена. 14.РМ. Виразне читання віршів митця
(Тематичне оцінювання)

ПЧ. Ернст Теодор Амадей Гофман «Золотий горнець»


(ТЛ) Гротеск, фантастика, соціальна сатира, психологізм, верлібр.   
(ЛК) Утілення образів літературних творів у різних видах мистецтва.
(УС) Майстерність українських перекладачів ліричних творів. Уплив В. Вітмена на українську поезію.
(ЕК) Зіставлення оригіналів і перекладів. 
(МЗ) Історія, українська мова, художня культура. 
 

РОМАН XIX СТ.


15. Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. 16.Густав Флобер (1821 – 1880). «Пані Боварі».Значення Г. Флобера для розвитку реалізму. Конфлікт романтичних ілюзій та дійсності в романі «Пані Боварі». Сюжет і композиція роману. Зображення суспільства.

 17.Еволюція Емми Боварі. Образи обивателів. Об’єктивний стиль Г. Флобера. Психологічні деталі. Боварізм як суспільно-психологічне явище.  
18.Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея».Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця.
Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів.

19.Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. 

20.РМ. Дискусія «Портрет Доріана Грея» слід вважати моральною чи аморальною книгою?». Підготовка до написання домашнього контрольного твору. (Тематичне оцінювання)

(ТЛ) Роман та його різновиди, індивідуальний стиль.  
(ЛК) Екранізації романів XIX ст.    
(УС)Іван Франко про розвиток роману в європейських літературах.    
(ЕК) Зіставлення образів персонажів.
(МЗ) Історія, художня культура.

ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ


21.Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика).


Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.  РМ. Виразне читання віршів митця

22.Поль Верлен (1844 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».
Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.   

23.Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».

24.Контрольна робота за темою: «ПЕРЕХІД ДО МОДЕРНІЗМУ. ВЗАЄМОДІЯ СИМВОЛІЗМУ Й ІМПРЕСІОНІЗМУ В ЛІРИЦІ»
               Тематичне оцінювання

(ТЛ) Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ.
(ЛК) Імпресіонізм та символізм  у різних видах мистецтва.
(УС)Ранні течії модернізму в українській літературі. Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX початку XX ст.
(ЕК) Зіставлення особливостей стилів митців.
(МЗ)Українська література, художня культура.




ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ.


25.Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах».
М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру.

26.Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах».

27.Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.

(ТЛ) «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.  
(ЛК) Екранізації й театральні вистави за драматичними  творами кінця XIX-XX ст. 
(УС) Видатні представники «нової драми» в Україні.
(ЕК) Ознаки казки в драмі «Синій птах» М. Метерлінка. Порівняння драм «Синій птах» М. Метерлінка і «Лісова пісня» Лесі Українки.
(МЗ) Українська література, художня культура.



СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ



28.Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік».
Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі. 

29.Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування». Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік).
30. Ромен Гарі (1914-1980).»Повітряні змії». Зображення Другої Світової війни у творчості митця.31. Ідеї миру, людяності,порятунку духовних цінностей.
32.Сью Таунсенд (1946 – 2014). Цикл творів про Адріана Моула 33.Образ молодої людини, її становлення, стосунків зі світом та психологічні проблеми в циклі творів про Андріана Моула. 34.Еволюція головного героя, формування характеру та цінностей. 35.Авторська іронія. 36.Жанр щоденника. 

37.Контрольна робота за темами: «ДРАМАТУРГІЯ КІНЦЯ XIX – ПОЧАТКУ XX СТ»,
«СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА В ЮНАЦЬКОМУ ЧИТАННІ»


 (ТЛ) Класична і масова література. Художність.
(ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси, використання їх для збагачення кола читання, розвитку навичок творчої роботи з книжкою. Взаємодія різних видів мистецтва (кіно і література та ін.), комп’ютерних технологій і літератури.
(УС) Сучасні українські літературно-художні видання, інтернет-портали творів зарубіжної літератури.
(ЕК) Трансформація тем, мотивів, образів, поетикальних  засобів класики в сучасній літературі.
(МЗ) Художня культура.


ПІДСУМКИ

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.


Комментариев нет:

Отправить комментарий